Jak to u nás chodí: příběh jedné objednávky
Většina z vás mě zná hlavně přes e-shop nebo Facebook, ale často se ptáte, jak to u nás vlastně funguje – kdo vám oblečení šije, jak dlouho to trvá a co všechno dokážeme upravit na míru. Tak jsem si říkala, že vám to dnes ukážu. Bez příkras, prostě tak, jak to je.
Den v naší dílně začíná v šest. Se smíchem.
Já sama chodím do práce trochu později, ale moje švadlenky začínají už v šest. Ještě než se pustí do práce, dají si spolu ranní kávu. Povídají si, smějí se – a užívají si tu klidnou chvíli, než začne šicí den naplno. Dělají to tak dobrovolně. A já vím, že právě tenhle klidný začátek je důvod, proč se u nás v dílně dobře dýchá.
Jedna z nich si mezitím tiskne nové objednávky, které přišly včera. Většinou je stihneme nastříhat ten samý den, další den je šijeme a třetí už můžou být u vás doma. Většinu objednávek opravdu zvládáme do 48 hodin.
Stříháme, šijeme, balíme – s úsměvem a respektem.
Objednávka začíná na tiskárně a pak putuje na stůl ke střihačce. Připravíme látky, zkontrolujeme poznámky. Pokud zákazník něco připsal – třeba že má dítko dlouhé nožky nebo že chce prodloužit rukáv – projde objednávka mýma rukama, nebo rukama Kamilky.
Kamilka je moje pravá ruka. Zvládne skoro všechno a hlavně jí můžu absolutně věřit. Stejně jako ostatním holkám v týmu, ale Kamilka mě zastupuje, když zrovna nejsem přítomná. Je to poklad.
Mezitím už jiná švadlenka šije, další připravuje látky, další balí hotové objednávky. Máme i showroom, kde občas obsloužíme zákazníka, a naše Katka mezitím fotí nové produkty a stará se o Instagram, Facebook a spoustu dalších drobností, bez kterých by to celé nefungovalo.
Šijeme až po objednávce. Proč? Protože vám chceme nabídnout něco navíc.
Každé dítě je jiné – a to, že šijeme až po objednávce, nám umožňuje upravit střih přesně tak, jak potřebujete. Delší nohavice, jiný pas, jiná šířka – nic z toho není problém. Napište nám do poznámky, nebo se ozvěte. Rády s vámi úpravy probereme.
A hlavně: nechceme vyrábět do zásoby. Šijeme s láskou, s rozmyslem a jen to, co má své místo. A vy tím pomáháte vytvářet svět, kde se šije pomaleji, ale s větší radostí.
Když balíme, přibalujeme i přání.
Když je kousek hotový, pečlivě ho zkontrolujeme a zabalíme. A při tom si vždycky říkám – kéž by ten, kdo si ho obleče, cítil pohodlí, radost a dotek domova. Kéž by mu přinesl kousek každodenního štěstí. Protože to je ten největší smysl mojí práce.
Příběhy, které nám dávají křídla
Nedávno mě potěšila paní, které je přes devadesát let. Přišla do showroomu, že si nás našla na internetu. Hledala šaty, které by byly pohodlné a podobné těm, co nosí už roky. Ušily jsme jí je – a dnes už má troje. Před týdnem se jen tak zastavila a řekla: „Já jsem vám přišla popřát hezký den. V ničem jiném už skoro nechodím.“ Takové věty hřejí ještě dlouho.
A nebo maminka, která se vrátila pro druhou huňatou mikinu. Ne pro sebe – ale pro syna. „Nechce ji sundat, tak mu koupím druhou a jednu mu potají vyměním, když bude spát, abych ji stihla aspoň vyprat.“ Usmála jsem se ještě večer, když jsem si na to vzpomněla.
Takový je náš svět. Pomalejší, klidnější, ale o to opravdovější. Děkuji, že jste s námi.
Eva